
Asian Social Science; Vol. 14, No. 7; 2018 
ISSN 1911-2017   E-ISSN 1911-2025 

Published by Canadian Center of Science and Education 

53 
 

A Brief Discussion on the News Media of Modern Korea 

Kim Yongkyoung1 
1 School of Journalism and Communication, Tsinghua University, Beijing, China 

Correspondence: Kim Yongkyoung. E-mail: winker21@hotmail.com 

 

Received: March 29, 2018     Accepted: May 3, 2018      Online Published: June 22, 2018 

doi:10.5539/ass.v14n7p53                  URL: https://doi.org/10.5539/ass.v14n7p53 

 

Abstract 

The relationship between the ancient and modern China with the Korean Peninsula can be summed up using the 
term "fed by the same river", meaning neighbours separated by only a strip of water. Especially with the efforts 
of both China and Korea, the ancient East Asia region has created a splendid culture and has been the leaders in 
the world for a long period of time. However, by the end of the 19th century, the Japanese imperialist forces had 
always tried to 'Conquer the Korean Peninsula,' and, in 1910, the Korean Peninsula finally became a Japanese 
colony. After entering the modern era, one of the phenomenas manifested in the information flow in East Asia is 
the rapid development of media in China and Japan due to the increase in newspapers and magazines issued by 
the West. 

190 years ago, Chosun Dynasty under the Lee Family had continuously initiated the modernization movement in 
the Korean Peninsula, through introducing modernization productions from the West, the Qing Dynasty and 
Japan. In the modernization process, the opposition between "ethnography" and "pro- Japanese Korean" have 
resulted social conflicts. 

Keywords: Korean Peninsula, modernization, news media 

1. The Birth of Modern News Media 

1.1 The History of the Newspapers in the Korean Peninsula 

The newspaper1 was the most concrete symbolic achievement in the modernization period of the late 19th 
century. When the Chosun Dynasty21 and the Western powers signed a treaty, the newspaper, a foreign cultural 
relic, was introduced in the Korean Peninsula, and also it passed on to the outside world about Chosun’s various 
kinds of information.  

China’s ancient newspapers had reached the peak in the mid-Qing Dynasty period. However, they did not evolve 
directly into modern newspapers as of the Western’s. In China, the upsurge of colonial expansion set off. 
Immediately, Foreigners reporting in China began to appear and it continued. 

After the Japanese imperialists used force to open the gate of the Lee Family’s Chosun Dynasty in 1876, the 
"Gwanghwa Island Treaty" was signed. Afterwards, relations between the Chosun Dynasty and Qing Dynasty 
experienced dramatic changes when the “Imo Military Incident” in 1882, and in1884 “the Gapsin Coup”, and 
Sino-Japanese War break out in 1894. The involvement of the Japanese imperialist forces in the Korean 
Peninsula caused the Qing Dynasty’s attention. The involvement of the Japanese imperialist forces in the Korean 
Peninsula attracted the attention of the Qing dynasty. This led to a series of diplomatic struggles between the 
Qing Dynasty and Japanese imperialists to compete for the power of the Korean peninsula. Until 1894, as the 
Sino-Japanese War broke out and the forces of the Qing Dynasty gradually withdrew from the Korean peninsula. 
Japan seized the Korean Peninsula’s dominant power.  

After the Sino-Japanese war and the war against Tsarist Russia, finally on August 22, 1910, Japanese imperialists 
surrounded the Imperial Palace of the Korean Empire 3to compel the emperor 4of the Chosun Dynasty to ratify 

                                                        
1 To prevent confusion, this paper translated “新闻报纸” as “Newspaper”. 
2 1392 to 1910. However, in 1897, the Emperor Gojong changed the "Korea Empire." 
3 The Korean Empire (1897~1910) 
4 1874∼1926. During the emperor's reign 1907~1910. 



ass.ccsenet.org Asian Social Science Vol. 14, No. 7 2018 

54 
 

the "Korea-Japan Merger Treaty5." After the signing of this treaty, the Korean peninsula was deposed as a colony 
of Japanese imperialism. 

In the Lee’s Chosun Dynasty, the “Morning Newspaper” played the role of a modern newspaper. According to 
the Professor Kim Yeung-soo of Kyungnam University in South Korea, the profit-making printed version of 
“Morning Newspaper” in 1577 was 70 years earlier than the world’s earliest published German newspaper. 
During this period, the “Morning Newspaper” was an official communique that was used to introduce 
administrative services. It was confined to read by central and local authorities, and the content was also partially 
public. 

In April 2017, Master of Longhua Temple in South Gyeongsang Province in South Korea owns a printed 
“Morning Newspaper” issued in mid-November 1577. On the fifth page of the newspaper, there are many 
interesting news stories, one of which is reported as following: “A bovine plague occurred in Hanyang. More 
than 600 cattle died on the roadside. The people were crying out and the scene was unbearable. (November 15th, 
1577) The plague came from the process of transporting ice cubes, an infectious disease similar to 
foot-and-mouth disease occurred, and a large number of cattle got a plague (November, “Morning Newspaper”, 
date not clear). 

The "Morning Newspaper" also reported in the report: "If you continue to be forced in imprisonment, you will 
only make the grievances of the people getting louder and harder, and eventually impossible to calm down." In 
addition, for this unusual climate, the court ministers have turned in their resignations in order to get forgiveness 
and have been rejected by the King. At the same time, the monarch blamed the disaster for their own misfortune. 

In addition, in the report, criticized the soldiers for riding a luxury sedan chair. "As a general of a country, it was 
supposed to lead troops to fight on horseback, but they would sit in a comfortable sedan chair, and if there was a 
war doubt they could protect the country." The "Morning Newspaper" not only publishes various regions and 
officials’ reports, but also a monarch’s sin. According to a professor Kim Youngjoo from Gyeongnam University, 
the “Morning Newspaper” nakedly exposed social politics and folk remnants. Nothing was inferior to today’s 
public opinion. 

However, 100 days earlier, starting in August, the unemployed intellectuals in Seoul (used to be “Hanyang”) 
received permission from the government6 and began to subscribe for printing and distribution. According to the 
record of Li Yee7 (1536~1584) “Suk Dam Diary8”: “Most of the readers of the newspaper are very satisfied.” 

On November 28th, 1577, King Seonjo of the 14th King of the Chosun Dynasty was infuriated about this 
incident. After hearing the news, the King Seonjo was furious and immediately commanded "arrestment," that is, 
arrest all the people involved in privately printed and sold "Morning Newspaper". The 30 individuals involved in 
the issuance of the "Morning Newspaper" have suffered severe tortures. The secretary of the Constitutional Act9 
cannot wait to beg the King Seonjo: "They did not commit crimes on purpose. They just wanted to earn a 
subscription fee. "However, Seonjo's anger has not disappeared and he had eventually ordered to expel them to 
exile. Then the "Morning Newspaper" continued for only more than 100 days. Under the crackdown of public 
opinion, it was forced to suspend publication.10 

1.2 The Birth of Modern Newspapers 

After the 19th century, one of the phenomena manifested in East Asian information circulation is the increase of 
newspapers and magazines issued by westerners and the emerge of modern media influenced by the China and 
Japan. 

During the Chosun Dynasty, Chosun sent the envoys to Qing and Japanese Island to adopt the issuance of 
newspapers. After the signing of the Ganghwa Island Treaty (1876), it was the Japanese who opened the port 
first. The Japanese people living in Busan issued the Japanese version of the "Korean News Daily" in 1881. With 

                                                        
5 Korean people said the “Korea-Japan Merger” in 1910 as “Geungsul Guk Qi” which means a national shame. 
6 The highest administrative institution of the Chosun era. 
7 16th century famous Confucian scholar and politician in the Chosun Dynasty 
8 Dialogue between ministers and monarchs. In the period from 1565 to 1581, Lee Yi recorded in detail the main events and 
people of the time. 
9 One of the government agencies of the Chosun Dynasty. Speech activities, customs corrections, bureaucratic impeachment, 
etc. 
10 "Discovery of the earliest newspaper in the world the “Morning Newspaper" in Chosun Dynasty” Kyunghyang Newspaper 
2017.04.18 



ass.ccsenet.org Asian Social Science Vol. 14, No. 7 2018 

55 
 

the introduction of these new information in the Korean society, the understanding and concern of the 
intellectuals in modern Korea for modern newspapers has been further deepened.11 

The world press begins to move toward the commercial newspaper stage. Western capitalist countries developed 
by leaps and bounds. With the expansion of the world, Western colonists not only carried their national 
newspapers into the colonial countries, but also established newspapers with the sovereign power within the 
colonies. 

The “Hangsung Report" is the earliest modern newspaper in the history of the Korean Peninsula. Founded on 
October 31, 1883, it is under the charge of the Bowen Bureau, which belongs to the Chosun dynasty. The paper 
was actually initiated by the Korean government after accepting the suggestion of the Kailash Party12 person 
Park Yong-hyo (1861-1939) that it actually took over the paper but it was a moderately liberalized school. (Kim 
min su, 1978) 

Park Yong-hyo is the first person in the modern history of Korea to advance the press. In 1882, in order to calm 
down the chaos, he traveled to Japan as a “Plenipotentiary Minister and a messenger”. 13 There are a total of 14 
people in this group including Park Yong-hyo, Deputy Governor Kim Sang-sik (1834-1900), Officer Soo 
GuangHuan (1859-97) and Jin Yujun (1854-1894). 

At the time, after the Meiji Restoration in Japan, he witnessed a great change. Among them, the vigorous 
development of the Japanese newspaper industry has been deeply inspired. On January 6, 1883, he resigned and 
returned to the Korean peninsula. Subsequently, on the following February 6th, he was appointed as "Hangsung 
Officer14” (equivalent to the current Seoul Mayor)." From February 28th, he was responsible for the newspaper 
publishing business 15 . After Hangsung government took over the newspaper publishing business, Park 
Young-hyo appointed Yu Giljun (1856~1914) to manage other things16. 

When Yu Giljun (1856-1914) was studying in Japan, he was deeply influenced by modern knowledge and was an 
intellectual of Kaifa Party. In 1881, he took part in the “Academic Visit” for the entourage of Eu Yoonjeng 
(1848∼1896), and Yoon Qiho (1865∼1945) studied at Keio University, founded by Fukuzawa Yuki, Japan17. 
(Zheng Jinxi, 2013) 

After the military outbreak in 1882, Yu Giljun received an invitation from the Korean Peninsula (1860-1914) to 
go back to the Korean Peninsula and devote himself to the Korean civilization movement. He worked with “Niu 
Chang Zhuo Zao”, “Takahashi Masaru”, and “Inoue Kazuo”, etc. to prepare for newspaper publication. The three 
editors were recommended by Fukuzawa Yuki and personally recruited from Japan by Park Yong-hyo 18. 

Lee’s Chosun Dynasty established the agency that took charge of compiling and printing newspapers and 
magazines in Seoul in 1883, and published the first modern newspaper "Hansung Report" in October 30th the 
same year. The "Hansung Report" was issued three times a month using movable printing machines imported 
from Japan. It was the official newspaper written in soft Chinese. 

Its nature is similar to that of China's Qing Dynasty official newspaper. There are five editors of modern news 
newspapers published by the government, including a Japanese man, Inoue Kokuro, who translate news from 
foreign newspapers into Chinese. Editors' reticence and reconciliation is a newspaper that must be read by 
intellectuals. 

The content is about domestic situation in Korean peninsula such as price trends, social news, foreign news, 
comments, etc., especially the geography, science, politics, and culture of Western countries were involved. 
However, on December 6, 1884, the “Hangsung Report" facilities were destroyed by mobs because of its 
involvement in the Openness Party, after being told that it had involved in the “Gapsin Coup.” The Publication 
Bureau (“PakMun Gook”) was destroyed and the "Hansung Report" had to be suspended. Although the issuance 
period is short, and the official leads the use of Chinese boundaries, the "Hansung Report" is basically a 
condition for modern newspapers and was recognized as the earliest modern news newspaper on the Korean 
                                                        
11 "School of Sengjung" Gojong 19 years (1882) November 18th.  
12 Kim min su, History of the Nationalist Theory of the Japanese Empire, ilwolbooks, May 1978, p. 9 
13 "Gojong Shillok" Volume 19, Gojong 19 years (1882) August 8 (Shillok); Park Yong Hyo, "Impression" and August 1). 
14 “School of Sengjung Journal” Gojung 19 years (1882) November 28th; December 29th 
15 “School of Sengjung Journal” Gojung 20 years (1883) January 21st 
16 Zheng Jinxi, “Study on the “Hangsung Newspaper’”, Official Journal (1983), p. 36 
17 Zheng Jinxi, “Korean News History”, Communication Books, February 2013, p. 18 
18 Lee Kwang rin, "A Survey of the "Hangsung Newspaper", Journal of History 38 (1968), p. 3 



ass.ccsenet.

 

peninsula1

A year lat
Chinese ch
However, 

Later, Seo 
“Independ
Peninsula.
doctrines 
newspaper
focused on

Regardless
Korean Pe
not only fa
than the C
News" wa
country. "I
called for 
1898, "Ind
was suspen

Since the 
Koreans. A
been other

Chang Ji 
News." Th
and high k
and wome
occurred in

2. The Ro

2.1 Civil R

The sourc
evidence o

                
19 Kim min
20 Kim min
21 Zheng Ji
22 Zheng Ji

.org 

9. (Kim min su

ter, on Januar
haracters were
because of the

 Jaepil (1864–
dent News” on
 Not only that
and advertise

rs, foreign new
n comments th

s of character
eninsula. First 
acilitates popu
hinese vernacu

as also publish
Independent N
the Korea's in

dependent New
nded after it w

publication o
After the first d
r daily newspap

Yeon (1864 ~
he newspaper 
knowledge lev
en, which has 
n 191022. 

le of Modern 

Rights Awarene

e of how to g
of the Civiliza

                     
n su, The History

n su, The History

inxi, “Korean N

inxi, “Korean N

u, 1978) 

ry 25, 1886, t
e mainly used, 
e loss, it was su

–1951), who w
n April 7, 18
, the newspape

ements. The s
wsletters, and s
han news repor

r or content, "
of all, the pap
larization but a
ular movemen
ed, and it diss

News" vigorou
ndependence, a
ws" has been c
was acquired by

of "Independen
daily newspap
pers such as "H

~ 1921) and o
adopted both o

vel people. "Im
carried out a 

News Media 

ess and Nation

grasp the interr
ation Party’s th

                   
y of the Japanes

y of the Japanes

ews History”, C

ews History”, C

Asian

the publication
Korean words

uspended when

was once involv
896. This was
er was written 
second edition
social news. Th
rts and has a un

Figure 1. Seo 

"Independent 
er used pure K
also contribute

nt in the early 2
eminated abro

usly promoted 
also made grea
changed to a d
y the governm

nt News", the
er of the Korea
Hwang Sung N

others bought 
of Korean and

mperial News" 
revolutionary 

nal Unity 

relationship of
hought. The Ci

se Nationalists' R

se Nationalists' R

Communication 

Communication 

n Social Science

56 

n was renewe
s were also use
n the Publicati

ved in the Gap
 the first priv
in pure Korea

n and the thir
he fourth editio
nique enlighten

Jaepil (1864 ~

News" has hi
Korean for the 
es to the consis
20th century. In
oad the summa

independent 
at contribution
aily publicatio
ent. 

ere have been
an Peninsula, "
News" and “Ro

the “Korea R
d Chinese char

was written in
argument. It 

f the rights of
ivilization Par

Remarks on For

Remarks on For

Books, February

Books, February

ed in the nam
ed, and even p
ion Bureau wa

psin Coup from
vate newspape
an every other 
rd edition of 
on is edited in 
nment signific

~ 195121) 

istorical signif
first time inst

stency of Hang
n addition, the
ary of current a
thinking and s

ns to the Korea
on until Decem

n the emergen
"Daily News",
oyal News".

Royal News" a
racters, and it 
n a purely Ko
is suspended 

f the people an
rty provided th

rced Occupation

rced Occupation

y 2013, Page 25

y 2013, Page 8

me of "Seoul W
pure Korean ed
as abolished in 

m Openness Pa
er in the histo
day, and the fr
the newspap
English. This 

cance20. 

 

ficance in the
ead of Chinese
gul. This is abo

e English versi
affairs and pub
strongly oppo
an people's en

mber 4, 1899, t

nce of newspa
, was launched

and changed i
is mainly for 
rean character
when the "Ko

nd authoritaria
he people with

n, ilwolbooks, M

n, ilwolbooks, M

5 

Vol. 14, No. 7

Weekly." Alth
ditions were is

1888. 

arty, establishe
ory of the Ko
ront page publi
er publish of
newspaper is 

e journalism in
e characters, w
out 20 years ea
on of "Indepen
blic opinions i
sed foreign fo

nlightenment. S
then the newsp

apers among 
d in 1898, there

ts name to "R
readers of me

r for general p
orea-Japan me

an monarchs i
h the condition

May 1978, p. 10

May 1978, p. 11

2018 

ough 
sued. 

d the 
orean 
ished 

fficial 
more 

n the 
which 
arlier 
ndent 
n the 

orces, 
Since 
paper 

local 
e had 

Royal 
dium 
ublic 
rger" 

is the 
ns for 



ass.ccsenet.org Asian Social Science Vol. 14, No. 7 2018 

57 
 

the establishment of a modern nation. The Civilization Party's concern for civil rights was more limited than at 
the time. Therefore, Civilization Party put principle of the education on the people’s equality, they emphasized 
enlightenment of the people through education23. (Jo min, 1988) This is the basis for the modern national 
awareness, or the basis of national identity. 

This kind of concern for education is different from that of “Dongdao Xiqi Party” that only cares about the 
physical advancement. The Civilization Party also admitted that people’s nation cannot be achieved without 
wealth and strong army. However, their point is that if country has no rise of modern people’s nation, it should 
be the education system for people that should be practiced to achieve modernization. 

When the great powers invaded Asia reached its climax, people did not surrender but instead held the banner of 
independence up high. The "Royal News" is a kind of folk newspaper issued during the Chosun Dynasty period. 
It uses Chinese as a main language, but still mixed Korean and Chinese characters. The newspaper was founded 
on September 5, 1898, and was suspended for publication on September 15, 1910. Famous members include Ji 
Yeon Chang, Eun Sik Park, and Uk Nangong. The reader of the "Royal News" is mainly composed of two 
groups, one is targeting Confucianism, etc., and the other for the general public, which in contrast is written pure 
Korean "Independent News" and "Imperial News". 

The "Royal News" and the "Korea Daily News" can be regarded as the duo media of Korean public opinion 
during the period of the patriotic Enlightenment. These newspapers have actively promoted modern civilization 
to promote nationalism. However, at the same time, it also retains traditional values, especially the enthusiasm 
for the inheritance of practical learning, and it is somewhat conservative as a position of enlightenment. 

At the same time, "Royal News", another famous patriotic newspaper, after the signing of the 1905 “Eulsa 
Treaty.” Ji Yeon Chang published in the paper titled "Crying out loudly in the morning" and thus cease 
publication for more than 80 days. 

However, the newspaper is generally relatively gentle and opposed the Japanese movement. After the Korean 
Empire has fallen in 1910, it was renamed "Hansung News" and no longer ceased publication due to financial 
difficulties. 

2.2 World Recognition and National Subjectivity 

Before the mid-nineteenth century, the Qing-Chosun tributary relationship to a large extent took the form of 
rituals such as "tribute" and "proclaiming the Heir" and thus appeared loose. The tributary system is a political 
system characterized by tribute which exists between Qing dynasty and most of its neighboring dynasties. This 
system will inevitably move to disintegration as Western countries expand their influences into Asia. 

In the 19th century, the international order in Asia was divided into two types: one was the tributary system and 
the other was the feudal state relations. After the founding of the Qing dynasty, through the use of force to 
conquer and inherit the relationship of the Ming dynasty, the Qing had become the suzerain state and established 
seven vassal states and formed the East Asia “HuaYi” Order.” The other is the colonial system, which was due to 
the mad expansion of the great powers in the mid-19th century. With their expansion, most Asian countries have 
become colonies and semi-colonies. The capitalist powers established a colonial relationship in Asia. There is a 
fundamental difference between the tributary system and the colonial system. The former is the feudal 
attachment of monarchs and the latter is the relationship between occupation and being occupied, enslavement 
and being enslaved, exploitation and being exploited. 

Daeyong Hong (1731-1783), Jega Park (1750-1805), and Yakyong Jeong (1762-1836) criticized the scholars of 
the Chosun Dynasty for the Chinese world order and the perspective of world. Daeyong Hong proposed a new 
perspective that oppose to the Chinese view of the world. Chinese view was that all parts of the world may 
become the center of the world. In particular, Jiwon Park (1737-1805) criticized that “If it is in the interests of 
the common people, it is in the interest of the country,” and criticized that the “Chinese” would fall, and also 
criticizing as “Little China” and “Little Chinaism”. 

The scholars mentioned above are overwhelming the world view of science over the traditional world view, and 
it has a broad meaning that it is the challenge to the view of “Huayi.” This phenomenon of China is a reality for 
China’s neighboring nations. By breaking this view of the world to achieve national self-esteem, in order to 
explore the way of national self-survival. 

Therefore, the "Hangsung Report" started to publish the “Huayi” world view with the content of "Theory of the 
                                                        
23 Jo min, "Korean Modernization and Evolutionary Movements," Korean Society of Modern and Contemporary History, 
sinseowon, 1988, p. 44 



ass.ccsenet.org Asian Social Science Vol. 14, No. 7 2018 

58 
 

Earth " from the first issue, which meant that it was separated from the view of “center of the world is China.” In 
particular, through the contents of “World Geography” such as “Earth Graphic,” “Continents and Oceans” and 
“Full Earth Map,” it overcomes the difficulties of traditional world views at that time and Chosun’s intellectuals 
in also strive to overcome the worldview of Orthodox Confucianism. 

In addition, the "Hansung Report" ruled out the Qing dynasty, but it used Chosun's founding year and also 
revealed news reports of the Qing riots represented by Yuan Shikai. Such reports from "Hansung Report" will 
trigger the conservatives and diplomatic friction and pressure with the Qing Dynasty, and from the 4th edition 
implemented both the "Chosun Founding Year" and "Qing’s Year". Especially reports from the Qing army will 
be triggered. 

Western powers believe that in order to achieve their own business and regardless of their own interests, 
aggression and predation of all the public law. However, the "Seoul Weekly" warned that people in Africa, Asia, 
and the Americas were "invaded by the imperialist powers" and "warned Chosun to warn against imperialist 
aggression." 

Therefore, it is also pointed out that the "extraterritorial jurisdiction" in the country, including unfair treaties such 
as Japan and other imperialist powers, will infringe autonomy. 

Especially "Independent News." The paper clearly expressed the social responsibility of the media. Xu Zaiyu 
wrote in this autobiography: "I'm convinced that our country's independence lies in education, especially in 
inspiring the people. Therefore, we plan to publish newspapers first." The first issue of the newspaper was issued 
only 300 copies, but it was later increased to 3,000 copies per issue. Xu Zaiban used the experience learned from 
the United States to promote Western news values. In December 1899, Xu Zaiyu due to crowding out to United 
States newspaper ceased publication. 

"Independent News" has become a torch in the history of the modern revolution. South Korea's public opinion 
inherited the spirit of "Independent News" and formed a tradition of anti-Japanese independence movement and 
resisting the tradition of dictatorship fighting for the defence of democracy. 

The nineteenth-century Korean people gained new social consciousness through parallel newspapers during 
various incidents that occurred at the same period of time. This social consciousness forms the country, and its 
process is the responsibility that modern media needs to bear. 

The symbolism of the modern media has become representative of the use of Korean. Although King Sejong, the 
fourth king of Chosun, created Hangul, Confucianists and Chineseism have discriminated against the Hangul. 
However, it is worth noting that the use of Korean in the modernization process means that it has the publicity. 
This is to get rid of the shackles of the "World of Chinese characters" and to pursue the modernization with 
Hangul. For example, in Western modernization, language is not neutral.  

The development of national language in ancient Latin was the main reason for the collapse of the feudal society 
in Europe.  

Therefore, the use of Korean has freed Korea from Chineseism, and the language made people to think about the 
world. The Hangul is the start to modernization and discover the formality of the nation. That is to say, it is the 
basis of the independent newspaper in pure Korean version will be set by the “Seoul Weekly.” 

Therefore, the symbolic function of modern Chosun media derives from "Hangul." The Hangul rejects the 
Chinese order based on “Huayi” concept and establishes a “world knowledge” based on the theory of social 
evolution, thus becoming the medium of education. 

When Park Yong-hyo, who first came up with the Chosnn flag, promoted the issuance of modern newspapers, 
and Kil-chun Yu24, who was responsible for practical matters, left behind list of the mixed use of Korean and 
Chinese vocabulary to publish and the description. He also showed the possibility of using Korean as the main 
language in newspaper. However, as Park Soong-hyo was demoted to Seoul and became the mayor the plan of 
Kil-chun Yu was frustrated, and the opposing opinion of “Seoul Weekly” has changed. The language of the 
newspaper has again changed back to pure Chinese. 

However, after the publication of the "Hangsung Report" suspended, the name of the "Hangsung Report" was 
renamed in "Seoul Weekly" in 1886. The newspaper was then written in pure Chinese, Mixture of Chinese and 
Korean, and pure Korea. This means that since the "Seoul Weekly" is a government agency report issued by the 

                                                        
24 Yu Kil-chun (1856∼1914). The late modern revolutionary in Japan. 



ass.ccsenet.org Asian Social Science Vol. 14, No. 7 2018 

59 
 

state agency "Publication Bureau", it can be said that it has a great historical significance. 25 It is said that the 
"Seoul Weekly" using the Hangul not only praises ordinary readers, but even raises support for the Emperor 
Gojong. 26 

In particular, "Independent News" is a purely Korean newspaper. For the Wednesday issue, four editions were 
written in pure Korean and English texts, three in Korean and one in English. The purpose of using the Hangul 
instead of the Chinese characters is mainly to arouse ordinary people. Readers include citizens, intellectuals, and 
foreigners. "Independent News" issued a total of 776 issues in Hangul and 442 issues in English. In 
commemoration of the newspaper, Korean press set April 7th, 1957 as the “Newspaper Publication Day.” 

3. Korea-Japan Opposition "Ethnography" and "pro-Japan" 

3.1 The Russo-Japanese War and News Media Policy 

In February 1904, following the start of the Russo-Japanese War, Japanese imperialist defeated Russia on the 
Korean peninsula in 1905, occupying a political monopoly.  

The Korea-Japan agreement on February 23rd allowed Japan to occupy the military areas in Korean peninsula, 
and another agreement in August 22nd allowed Japan to interfere with the internal affairs of the Korean Empire.  

Along with the road to subjugation, the Korean Empire split into a patriotic independence and pro-Japanese 
anti-nationalist camp on the Korean Peninsula in 1910. They maintain their own opinions and issue various 
newspapers. After the Russo-Japanese War, it exerted great pressure on the newspapers issued by the empire, 
which eventually led to the slackening of national public opinion. 27 (Cha Baegen, 2001) 

On the other hand, number of newspapers issued by Japanese in the Korean peninsula has increased sharply after 
the end of the Russo-Japanese War. Among them, the representative newspapers are distributed to Korean people 
in Korean, such as “Dae Han Daily” and “Daedong News.” The publication of Japanese newspapers began to 
falsify. The "Seoul New Newspaper28" originated in 1895. Japan's Ministry of Foreign Affairs was the financial 
backer of these newspapers, rationalizing the invasion of the Korean peninsula and defending the Japanese 
imperialist ambitions. 

After the so-called "Eulsa Protection Treaty" in 1905, Japan also issued the "Kyungsung Daily" and the English 
newspaper "Seoul Press" to not only promote the political propaganda in the Korean peninsula but also to guide 
the Japanese imperialists' to international news on the Korean Peninsula.  

Therefore, after the outbreak of the Russo-Japanese War in 1904, the media in the Korean peninsula was divided 
into two groups. Among the newspapers run by Koreans, except for the nationalists’ newspaper, there were also 
pro-Japanese newspaper that is against the nationalism. 

Therefore, it can be divided into "ethnography" and "pro-Japan". From the perspective of the supplier, it can be 
divided into Korean national business newspapers and foreigner newspapers. 

After the outbreak of Russo-Japanese War, a variety of Korean newspapers and magazines were established on 
the Korean Peninsula. In addition to the "Royal News" and "Imperial News", Seoul and the other local areas also 
founded newspapers. 

"Mansae Newspaper" (June 17th, 1906) is a newspaper approved by Lee Injik to be established as an organ of 
Heavenly agency. Two new technologies have been introduced in production. First, in Chosun, for the first time 
in Chinese, red Korean words are used to mark Korean pronouns so that even people who do not understand 
Chinese can read newspapers. Second, for the first time in the Korean Peninsula serialized novels were published 
in the newspaper. 

The "Korean People's Daily" is a newspaper that was founded on June 2, 1909 by the "Korea Association". On 
August 29, 1910, after the "Korean-Japanese Merger," a total of 356 journals were published. “Kyunghyang 
News” was founded on October 19, 1909 by the French priest, An Shihua, and published by the Catholic Church. 
The "Gukmin Newsletter" was an organizing report of January 1, 1906, which was first published on January 6, 
1906. 

                                                        
25 Cao Dongri, “General History of Korean Literature”, Knowledge Industry Society, 1986, pp. 223-224 
26 Choi Jun, “Korean News History”, Shichao Court, 1982.01.10, p. 28 
27 Cha Baegen, Wu Zhenhuan, Zheng Jinxi, Li Guangzai, “Our Newspaper for 100 Years”, Xuanyan Society, 2001, pp 58-59  
28 Zheng Jinxi, “100 Years of Korean Remarks from a Person’s Perspective 11 Literati's Remarks - The End of Old Korean 
Emperor's Era”, News and Communication, 1993, p. 39 



ass.ccsenet.

 

29In a situa
the pro-Ja
newspaper
the United
Therefore,
period can

Table 1. N

 Co

1 
Ne
Ko

2 
Ne
pen

3 
Ko

Ko

4 
For
Ko

 

At the sam
faithful pr
cultivate p
the Korean
the govern
measures s

The "New
criticized a
been funda
imperialist

                
29 Zheng Ji
Emperor's E
30 In July 1
some amen
repealed un
but contain
must obtain
31 Zheng Ji
Humanities
32 Kim, Mi

.org 

ation where the
apanese oppos
r distribution s
d States and R
, the situation 

n be divided ac

News Media du

ntents 

wspaper issu
orean peninsula

wspaper issue
ninsula 

orean Newspap

orean outside K

reign Newspap
orean peninsula

me time, Japan
o-Japanese Ko

pro-Japanese g
n media directl
nment of the K
such as seizure

wspaper Printin
as law of the "
amentally cont
t domination, b

                     
inxi, “100 Years
Era”, News and 

1907, Li Wan pr
ndments. Howev
nder the law No
s more stringen

n the permission

inxi, “The Anti
s Research, 1982

innam, Kim, Yo

e fate of the co
sition to the J
sites, not only 
Russia, and th
in the press at

ccording to the

uring early stag

ed by Korea
a 

ed by foreigne

per issued by 

Korean peninsu

per issued by 
a 

nese imperialis
oreans to set u
groups. After t
ly, and for the 

Korean Empire
e and sales by 

ng Law30" pro
"Guangwu New
trolled. The "N
but it was not o

                   
s of Korean Rem
Communication

romulgated Law
ver, on April 4, 1
. 237. The law 

nt content than it
n of the internal m

i-Japanese Cultu
2, p. 93 

Yoowon, Park, Ji

Asian

ountry cannot 
Japanese aggre
the territory o

here are also m
t that time was
e issuing subjec

ge of Moderniz

an people in 

ers in Korean 

ula 

foreigners in 

sts made Japan
up newspapers 
the Russo-Japa
first time esta

e will also reg
seizure measu

omulgated by 
wsprint Law. 3

Newspaper Law
officially repea

Figure 2. New

marks from a Pe
n, 1993, p. 39

w No. 1 by the p
1952 in the Kor
totals 41 article
t does. Its chara
minister and pay

ural Movement 

idong, Yoo, yil

n Social Science

60 

be overlooked
ession formed
of the Korean P
many Japanese
s very diversif
ct, issuing loca

zation in Korea

Name of the

“Mansae N
“Royal New

“Korea Da
“Daedong N

“Gongli N
Newspaper”

“Kyungsung
“Seoul Press

nese proficien
 such as “Dae
anese War of 

ablished the "N
gulate the med
ures frequently

Lee Wanyong
31” Based on t
w" was a tool 
aled until 1952

wspaper Printin

erson’s Perspect

pro-Japanese an
rean War after th
e contains the "N
acteristic is that 
y the deposit. 

of the Japanese

sang, Lim, Don

d, National fron
d a confrontati
Peninsula, but
e-issued newsp
fied, and very 
ation, and lang

an peninsula 

e Media 

Newspaper”, 
wspaper” 

aily News”, 
Newspaper” 

Newspaper”(Un
”(United States

g Daily News
s(English)””

nt in Korean d
ehan Newspape
1905, Japan b

Newspaper Law
ia. Due to the

y occurred. 

g with the oth
this, from the l
to suppress pu
2 after the libe

ng Law32 

tive 11 Literati's

nti-national cabin
he Japanese imp
Newspaper Act"

in the process 

e Imperial Emp

nguk, Jung, Dae

nt to protect n
ion. From the
t also many ne
papers in the 
complicated. T

guage. 

“Korea peop

“Korea Da

nited States)
s), “Haecho N

spaper”, “Kor

directly issue n
er” and “Gukm

began to interro
w" and the "Pu
 prior review 

her officials in
legal point of 
ublic opinion d
eration in 1945

 

s Remarks - Th

net, and on Apr
perialism surren
" that emulates t
of establishing 

peror's Forced S

esoo, "Rewritte

Vol. 14, No. 7

national sovere
e point of vie
ewspapers issu

Korean Penin
The remarks in

ple’s Newspap

aily Newspap

, “New Ko
ewspaper”(Ru

ea Daily(Engl

newspapers or 
min Newspape
ogate and supp

ublishing Law,
of the newspa

n July 1907, it
view, the pres

during the Japa
5. 

e End of Old K

ril 29, 1908, he 
ndered in 1945, i
the Japanese Em
a news newspap

Speech”, The Se

en History of K

2018 

ignty 
w of 
ed in 

nsula. 
n this 

per”, 

per”, 

orean 
ussia)

lish), 

used 
er” to 
press 
" and 
apers, 

t was 
s has 
anese 

Korean 

made 
it was 
mpire, 
per, it 

econd 

Korean 



ass.ccsenet.org Asian Social Science Vol. 14, No. 7 2018 

61 
 

In addition, the situation in the Korean peninsula has developed in various directions by the nationalist 
movement against Japanese imperialist rule. Active activities such as anti-military struggles, the national debt 
compensation campaign, and the patriotic Enlightenment Movement, and the national campaign against Japan’s 
development of wasteland requirements were included. The "Korean Daily News" supports this anti-Japanese 
national movement, arouses public opinion, and triggers diplomatic issues between Britain and Japan. 

The "Korean Daily News" has greatly encouraged the Korean national camp. On the contrary, Japan and the 
United Kingdom are in awkward situations. Thomas Bethell has been sued twice by the Japanese side. At that 
time, he will always go to trial. 

3.2 Ethnographic Struggle - Based on "Daehan Daily News" 

The "Korean Daily News" founded by Thomas Bethell is one of the representatives newspaper in Korea, but it 
was the so-called "ethnographic" newspapers during this period. Since the issuer is British, he is fully utilized as 
a foreigner and enjoys extraterritorial protection. He can avoid repression from Japanese. Therefore, he includes 
General Manager Yang Gi-tak (1871-1938), Park Eun-sik (1859-1925), Sin Chaeho (1880-1936) and others as a 
strong anti-Japanese commentators. 

On July 19, 1909, demonstrators who were dissatisfied with the pro-Japanese Korean attacked the pro-Japanese 
newspapers company and destroyed buildings and printing facilities. This newspaper company has persisted in 
many controversies with the “Daehan Daily News” because it has always adhered to stand against pro-Japanese 
Korean. 

Peishuo sued the "north china daily news" for infringement of the reputation. In newspapers issued by Japan, 
China, the United Kingdom, and other countries, they regularly report on the lawsuits relating to the Peishuo and 
Yang Gi-tak. With regard to the "Daehan Daily News," Peishuo and Yang Gi-tak were tried as follows. 

The first trial of Peishuo: In October 1907, the Japanese indicted Henry Cockurrn, the British Consul-General in 
South Korea, to sue Peishuo. The final decision in the case stated that he had been detained for six months. The 
second trial of Peishuo: In June 1908, Japan's Ma Yoshiyoshi, the secretary of the Chosun Department of 
Supervision, obtained authorization from the unified director and indicted Peishuo. In Shanghai, China’s 
Supreme Court Justice of the High Court in China, H. B. Bourne (K. B. M. Bourne), came to the trial and 
sentenced him to guilty and was detained for three weeks. Yang Gi-tak’s trial: In July 1908, Japan's excuse to 
arrest Yang Gi-tak for his attempt to punish the government for the purpose of corruption of the national debt 
repayment campaign. The incident led to diplomatic disputes between Britain and Japan. Yang Gi-tak eventually 
acquitted. 

Peishuo initiates litigation against reputation of “north china daily news” and “N-Cherald” issued to British 
people in Shanghai, China. The case was tried in the High Court of the United Kingdom in Shanghai, China, in 
December 1908. In the end, Peishuo had won the case. "Yang Gi-tak’s trial of security law violations": In 
January 1911 after the merger of South Korea and Japan in 1910, Yang Gi-tak and Lim Chi-jung (1880 ~ 1932) 
who were engaged in the "Daehan Daily News" were suspected of violating the "Security Law." He was arrested 
and imprisoned. Yang Gi-tak and Lim Chi-jung were sentenced for two years’ imprisonment, and Ok Kwan-bin 
sentenced for one year and six months’ imprisonment. 

The trial of Yang Gi-tak and other “Shinmin (New citizens) Group” events (also known as 105 incidents): In 
January 1911, Japan arrested Yang Gi-tak, members of “Shinmin(New citizens) Group”, and hundreds of 
nationalists. Yang Gi-tak and Lim Chi-jung was sentenced for ten-years, while Ok Kwan-bin was sentenced to 
six-years imprisonment. Later, in the public review of the Daegu Review Court, Yang Gi-tak and Lim Chi-jung 
were sentenced to six-years imprisonment, and Ok Kwan-bin was sentenced to five years in prison. 

To summarize, the “Daehan Daily News” was founded by a British man, Peishuo. He enjoys extraterritoriality 
rights as an ordinary British private person in Korea. Therefore, Japan uses the British and Japanese countries as 
its allies as an excuse to find ways to expel Peishuo and restrict the newspaper 

In fact, after the 1905 "Taiwan Treaty," the government of the Korean Empire was placed under the supervision 
of the Japanese imperialists in 1910, but it also had its own independent internal affairs, although very subtle. In 
addition, many factors such as the extraterritorial jurisdiction of the United Kingdom and Japan’s policies have 
contributed to the more complex and difficult diplomatic representation of the “Daehan Daily News.” 

During this time period, including Peishou, Yang Gi-tak, and the British Consul-general in the South Korea, and 

                                                                                                                                                                             
Speech", Book Publishing A-chim, August 1993 



ass.ccsenet.org Asian Social Science Vol. 14, No. 7 2018 

62 
 

other people have increased their difficulty in solving problems. After the fall of the Chosun Dynasty in 1910, 
Japanese imperialism continued to suppress the "Daehan Daily News." Japanese imperialism’s diplomatic 
negotiations on giving pressure to the “Daehan Daily News” and attempt to expel Peisuo lasted from 1904 until 
1910. 

4. Conclusion 

Before the modernization, there was a period under Lee’s Chosun Dynastry where newspaper had the function of 
media for a while, but the traditional feudal monarchy cannot continue. In 1876, before the opening of the 
Japanese colony in 1910, the modernization of the Korean Peninsula began. The process of Korea's march 
toward modernization is very similar to that of China. The western forces did not directly reach the Korean 
Peninsula, but the interaction with western culture was later than that of China and Japan. 

However, once it is modernized, news media has become a tool for civil rights awareness and national unity, 
world cognition and national subjectivity. By the end of the Russo-Japanese War in 1905, the pro-Japanese 
Korean in the Chosun Empire carried out the news media policy, and till 1910 “Korea-Japan Merger” the people 
were divided into "ethnography" and "pro-Japanese.” 

 

Copyrights 

Copyright for this article is retained by the author(s), with first publication rights granted to the journal. 

This is an open-access article distributed under the terms and conditions of the Creative Commons Attribution 
license (http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/). 


